2012. június 21., csütörtök

Karakter kihívás 3/3


Mostanában rákattantam a kihívásokra. Na jó, legalábbis csinálok kettőt a tumblr-ömön, poén ilyen dolgokon gondolkozni, kikapcsolja az agyam. Mivel holnap megyek nyaralni, úgy döntöttem, mindkettőt megcsinálom egyben (vagy legalábbis amennyire lesz időm…), nem 30 napon keresztül tagolva, egyrészt, mert külföldön nagy eséllyel nem netezgetek majd, másrészt, mert egyben (és magyarul) leírva az egészet jobban át tudom gondolni. Aztán majd sorban felpakolom a kis tumblr-re is.

Az első karakterekkel kapcsolatos, bármely történetből, legyen az film, könyv, manga vagy bármi, választva kell kiválasztani egy karaktert, aki az adott nap leírásának megfelel. Ez az én listám (bármilyen meglepő is, hogy nem Gizikéjé a szomszédból):


21. A paranormal character you like (vampire, werewolf, etc.)
Derek a Sötét erő trilógiából. Olyan kis balfék szegény, az esetlen, magabiztosságban nem igazán dúskáló kamasz, aki igyekszik helyrehozni a világot, közben magát ostorozza azért, ami és amilyen. Nagyon várom, hogy észrevegye, Chloénak ő jön be, és nem a testvére, és ne akarja őket folyton összebonorálni végre, még akkor is, ha neki fáj.

22. The best singer
Christian a Moulin Rouge-ból. Ewan McGregor hangja egyszerűen lenyűgöző. Kiskoromban szerelmes voltam ebbe a karakterébe. (Meg Obi-Vanba is. Sosem értettem, mi az a nagy rajongás Hayden körül, mikor ott van Ewan.)

23. The best dancer
Esmeralda A Notre dame-i toronyőrből. Nagyon szeretem ezt a karaktert, tüzes, talpraesett és jószívű. Sajnos csak a mesében, a könyvben egy naiv, buta kislány.

 24. The character with the best laugh
A Tizenegyes Doki – van az a nevetése, ami valahogy úgy hangzik „ha-há”, és mindig nagyokat pislogva, óriási szemekkel hallgattam/néztem. Pedig Matt Smith nem is helyes, leginkább Frankeinstein szörnyére hajaz.

25. The character who makes you cry when they cry
Kati a Bezzeg az én időmbenből. Nem tudom, sírt-e máskor, de a végén, amikor búcsúzkodik Lacitól, azon mindig elbőgtem magam. „(…)És én mondjam tovább, hogy a járdákat fehérre meszelték, és a Dunán szomorúan, hosszan, reménytelenül búgott egy gőzhajó, és álltunk, álltunk az Erzsébet-híd íve alatt, egymás kezét szorítottuk, és úgy éreztük, hogy a szívünk fog megszakadni… És a messzi jövőben, ezerkilencszázhatvanban vagy ezerkilencszázhetvenben, a kislányom csodálkozva hallgassa ezt a történetet, és ne értse meg… ne értse meg… ne értse meg.”
Most is.

 26. An underrated character
Martha Jones a Doctor whoból. Tudom, hogy ez már a sokadik szereplő a történetből, de egyszerűen felháborító, hogy egyes rajongók hogy bánnak vele. Talpraesett, eszes és erős nő, aki sajnos beleszeret a Doktorba (de nem hibáztatom érte – ha David Tennant engem smárolna le az első körben, én az esküvőnket szervezném). Viszont utána erőt vesz magán, rájön, hogy ki kell szállnia a kapcsolatukból, mert bármennyire is ragaszkodik a Doktorhoz, ő nem tudja viszont szeretni. Márpedig elhagyni egy olyan embert, akit szeretünk – ehhez nagy erő kell. És az, hogy a józanész felülkerekedjen a szívünkön. Nem igaz, hogy ott hagyta a Doktort, megmentette a barátságukat. A későbbiekben ugyanúgy mellette állt, mint bármelyik másik kísérő, ha a világ megmentéséről volt szó. Igazi nőies hardcore karakter.

27. An overrated character
Draco Malfoy a Harry Potterből. Néhány rajongó iszonyatosan túlértékeli, nem annak látja, aminek a történetben le van írva, hanem egy szőke hercegnek fehér lovon, romantikus háttértörténettel, bárkivel is párosítják össze. Egyszerűen kibírhatatlan, utálom, ha a rajongók kiforgatják a szereplőket. Azért építette fel őket az író, hogy olyan legyen, amilyennek leírja. Ha másnak látod – az már nem ő.

28. A character you absolutely hate
Heathcliff, Snow, Coin. Gonosz karakterek. Heathcliff bosszúvágya hihetetlenül irrancionálissá nő, valahogy nem tudok együtt érezni vele. Snow meg Coin pedig hataloméhes görcsök, akiket annyi különböztet meg, hogy Snownak van némi stílusa.


29. A character that makes you flashback to your childhood
Mia Thermopolis A neveletlen hercegnő naplójából. Ezen a sorozaton (és az írónő egyéb művein) nőttem fel, és Meg Cabotot hibáztatom a pasikkal szemben támasztott hatalmas igényeimért.

30. A character you will love and remember for the rest of your life
Az Elátkozott Ella főszereplője. Erős, kitartó, talpraesett, okos, humoros (ó, de még mennyire humoros és eszes! Nagyon tudja forgatni a szavakat, ahhoz képest, hogy még csak tizenöt.). Ugyanakkor vannak hibái is: hajlamos hasra esni a saját végtagjaiban… Más hirtelen nem jut eszembe, és még ezt a defektjét is szeretem benne. Ezért szeretném Ellának nevezni a majdani lányom, remélem, ugyanolyan erős jellem lesz, mint ez a karakter.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése